Kvalité och Hållbarhet
Det är viktigt för skarp att arbeta på sätt som har en positiv påverkan på samhället och att ta vårt ansvar i ett bredare sammanhang.

Hållbar Arbetsmiljö
Vi servar andra människor
Människor är A och O i vår verksamhet. Vi jobbar för att hjälpa vissa att hitta sitt jobb, andra att lösa sitt behov, samt med ständig fokus på att utveckla individen, internt i bolaget såväl som externt.
En hållbar arbetsmiljö innebär för oss att vi:
-
Värnar om och skapar en psykologisk trygghet för anställda
-
Värdesätter balans mellan arbete och privatliv
-
Skapar rätt förutsättningar för att ha flexibilitet i sitt arbete.
-
Agerar med transparens och ärlighet för individens bästa.
-
Utövar ett tydligt ledarskap med tydliga förväntningar.
-
Erbjuder en trygghet och säkerhet i att vara sitt bästa jag, och uppnå sin fulla potential, oavsett vem man är.
-
Långsiktigt främja relationerna med såväl våra kandidater, kunder, partners och anställda.

Miljöpolicy
Medvetenhet om miljöpåverkan
I vårt dagliga arbete har vi ett ständigt miljötänk för att förebygga skadlig påverkan samt jobba för vanor som har ett positiv inverkan.
Detta strävar vi efter att uppnå genom att:
-
Tänka på samåkning, kollektivtrafik och planera resor.
-
Enbart använda bilar som är laddhybrider eller elbilar.
-
Maximera digital användning för att minska användandning utav papper.
-
Optimera våra anställdas användning utav utrustning såsom datorer, mobiler, m.fl, för att inte överdriva konsumtion av resurser som inte används.
-
Nyttjar oss utav coworking lokaler, som optimerar miljöpåverkan med gemensamma ytor, kök, badrum m.fl.

Kvalitetspolicy
Vi arbetar med människor, för människor. För oss är det därmed kritiskt att ha nöjda parter i alla våra interaktioner. Såväl med kandidater, anställda, kunder och partners. Vår kvalitetspolicy bygger på att vi agerar i alla situationer enligt våra värderingar och med sunda affärs-, etiska, och moraliska principer.
Att regelbundet få feedback på vårt arbete från alla parter är en viktig byggsten i detta arbete som gör att vi kan fortsätta utvecklas, lära och förbättras kontinuerligt.
Alla som arbetar hos oss och med oss ska veta att vi:
-
Agerar i deras bästa intresse.
-
Följer dom situationsspecifika reglerna, lagarna, och sekretessen som gäller.
-
Uppfyller och tydliggör förväntningarna som sätts
-
Är affärsmässiga, förtroendeingivanda och transparenta.
-
Informerar om eventuella avvikelser, risker, problem eller fel som uppstår.