
Vårt Tillvägagångssätt
Rekrytering är ingen lätt aktivitet. Det innefattar många delprocesser som alla är kritiska för att få ett lyckat utfall.
Nedan ser du i närmare detalj hur vi arbetar.
Success Steps
1 Definera Målet
Definera målet med rekryteringen. Vad vill ni uppnå och när
3 Lokalisera
Med vår kompetens om kandidatmarknaden besvarar vi frågan "Vart" hittar vi vår nästa anställd
6 Pröva
Referenstagning, eventuella tester för teknisk förmåga och för mjuka egenskaper. En del utav kvalificeringen och dess vikt bedöms baserat på den specifika rollen.
9 Följa Upp
Som en del utav kvalitetsarbete följs både kandidat och kunds upplevelse och resultat upp ett par månader in i jobbet för att säkerställa att det lever upp till förväntningarna för båda parter
2 Klargör Prioritering
Det finns en ideal bild. Och det finns en realistisk bild. Vi hjälper att reda ut vad som är rimligt och vart ni behöver prioritera
4 Attrahera
Denna del besvarar frågan "Hur" attraherar vi den rätte personen. Vad är anledningarna till att man skulle vilja jobba hos kunden. Vilka drivande faktorer kommer den sökande ha och hur besvarar vi dom.
7 Tydliggör Ramar
Denna del finns med under hela processen och säkerställer att man spenderera tiden på rätt kandidat som hamnar inom ramarna för lönenivå, ev. bonus, förmåner och andra ersättningar, geografisk preferens, uppsägningstid
3 Tydliggör Förväntningar
Denna är viktig för såväl kund som kandidat. Att vara tydlig med förväntningarna, vad man kommer lyckas med, vart man ser eventuella problem och risker, är absolut kritiskt för en transparent och lyckad process
5 Kvalificera
Denna del i processen avgör om personen är rätt person för denna roll hos kund. Har den rätt egenskaper, kvaliteér, kompetenser med sig för att lyckas i rollen.
8 Kvalitetsstämpla
Knyta an säcken gentemot kund och kandidats förväntningar. Handskaka målet, matchningen, intresse och kompetens, ramarna och ev. risker man ser